2015. március 1-jén indult el a
Belterületi közúthálózat javítása, a Belvízelvezetés, a Mezőgazdasági utak
karbantartása, valamint a Helyi sajátosságokra épülő közfoglalkoztatási
programelem. A Mezőgazdasági programelem 2015. március 23-án, a Bio- és
megújuló energiafelhasználási programelem 2015. április 1-jén vette kezdetét. A
hat programelem működtetésével összesen 5 fő adminisztrátornak, 6 fő
munkavezetőnek, valamint 76 fő segédmunkásnak tudunk munkát biztosítani.
A hat programelem közül ötben 1 fő adminisztrátor, 1 fő munkavezető, valamint 13 fő segédmunkás foglalkoztatására nyílik lehetőségünk. A Mezőgazdasági programelemben 1 fő csoportvezető és 11 fő segédmunkás dolgozhat.
Mit nyer településünk a programban való részvétellel?
A segélyeket munkabér váltja fel, illetve lehetőségünk nyílik a település köz- és földútjainak, valamint árokrendszerének karbantartására, megújítására; Diósjenő, illetve a környező települések közigazgatási területén keletkező biomassza feldolgozására, felhasználására és értékesítésére; a betonelem gyártás keretén belül előállított betonelemek felhasználására a község területén, a többlet értékesítésére; a mezőgazdasági programelemben megtermelt zöldségek értékesítésére. Végül, de nem utolsó sorban pedig lehetőséget biztosíthatunk arra, hogy az eddig segélyekből élő, halmozottan hátrányos helyzetű, potenciális munkavállalók visszataláljanak a munka világába.
A hat programelem közül ötben 1 fő adminisztrátor, 1 fő munkavezető, valamint 13 fő segédmunkás foglalkoztatására nyílik lehetőségünk. A Mezőgazdasági programelemben 1 fő csoportvezető és 11 fő segédmunkás dolgozhat.
Egy nap a startmunka mintaprogramban
A közfoglalkoztatottak 6 óra 45
perctől gyülekeznek a Kossuth Lajos út 2. szám alatt. A jelenléti ívek aláírása
után a Polgármester, az Alpolgármester, illetve – előzetes megbeszélés alapján
– az adminisztrátorok kiadják a csoportok munkavezetőinek az aznap elvégzendő
feladatokat. A feladatok ismeretében a munkavezetők felveszik a csoportjuk
tagjai számára a munkavégzéshez szükséges eszközöket (a szerszámok és gépek
átvétele minden esetben rögzítésre kerül). Az eszközök tiszta és rendezett
állapotban történő leadásáért a munkavezetők felelnek. A Belterületi közutak
javítása, a Belvízelvezetés, valamint a Mezőgazdasági utak karbantartása
programelemek dolgozói a szerszámok és gépek felvétele után elindulnak a
számukra kijelölt munkaterületre. A Helyi sajátosságokra épülő
közfoglalkoztatási programelemben, azaz a betonelem gyártásban
foglalkoztatottak helyben maradnak, ők a Kossuth Lajos út 2. szám alatti,
önkormányzati tulajdonú csarnokban gyártják a betonelemeket. A Bio- és megújuló
energiafelhasználás programelem dolgozóinak egy része szintén helyben marad, ők
egy másik, szintén önkormányzati tulajdonban lévő csarnokban rostálják és
rendezik, zsákolják az aprítékot; a csoport másik része biohulladékot gyűjt be,
nem csak Diósjenő területéről, hanem a környező települések polgármestereivel
való megállapodás alapján Bánk, Nőtincs, Pusztaberki, Rétság és Tereske
községek közigazgatási területéről is. A Mezőgazdasági programelemben
foglalkoztatottak munkaideje a nyári időszakban – a munka jellegéből adódóan –
reggel 6 órakor kezdődik a Haladás utca és Jog utca között található
önkormányzati tulajdonú zöldségeskertben. Az ő munkaidejük 14 óráig tart, a
lejelentkezés és a jelenléti ív aláírása – csakúgy, mint a többi csoport
esetében – a Kossuth Lajos út 2. szám alatt történik; a szerszámok tárolása a
munkaterületen található zárt építményben megoldott. A többi csoport munkaideje
15 óráig tart, ekkor a helyben dolgozó betonelem gyártó és apríték készítő
munkások elpakolnak és kitakarítják a munkaterületet, míg a külső helyszíneken
dolgozók, beérkezésük után, leadják a felvett munkaeszközöket, végül mindenki
aláírja a jelenléti ívet.
Az adminisztrátorok szerepe
A Kistérségi (járási) startmunka
mintaprogramban foglalkoztatott adminisztrátoroknak
– az adminisztrációs munkakör betöltéséhez szükséges végzettség és kompetenciák
megléte mellett – kiváló problémamegoldó és konfliktuskezelő képességekkel is
rendelkezniük kell. Az ő napi feladataik közé tartozik a munkakiadás, a
csoportok munkavégzésének ellenőrzése, szükség esetén szondáztatás végzése, a
napi adminisztrációs feladatok elvégzése (jelenléti ívek és munkanapló
vezetése, távollétek – betegállomány és egyéb, igazolt, valamint igazolatlan
hiányzások – rögzítése és jelentése a Magyar Államkincstár felé), az anyagfelhasználás
és anyagrendelés nyomon követése. Heti feladatuk a polgármester, az
adminisztrátorok és a munkavezetők értekezletén való részvétel, valamint
különböző heti kimutatások készítése (pl. a távollétekről, elkészült
munkálatokról). Havi feladataik közé tartozik a bér-, illetve eszközelszámolás
készítése a Munkaügyi Központ felé, valamint összesítés készítése az
Önkormányzat részére a havi távolmaradásokról (szabadság, betegállomány,
igazolt és igazolatlan távollétek) és a programelemekben felhasznált anyagokról.
Ezen kívül elvégzik a programból kilépő, illetve a programba újonnan, vagy újra
belépő dolgozókkal kapcsolatos adminisztratív feladatokat, valamint aktívan
részt vesznek a Munkaügyi Központ, illetve a Belügyminisztérium által tartott
ellenőrzéseken.
A munkavezetők feladatai
A munkavezetők feladata az adott programban elvégzendő munkálatok –
aktív közreműködéssel való – elvégeztetésén túl a munkavégzéshez szükséges
szerszámok és gépek felvétele; gondoskodás az eszközök tiszta és rendezett
állapotban való leadásáról; napi szintű beszámolás az adminisztrátor felé a
kiadott munkák elvégzéséről és a felhasznált anyagok mennyiségéről, valamint a
személyi jellegű kérdésekről (pl. munkaterület elhagyása); részvétel a
polgármester, az adminisztrátorok, és a munkavezetők részére heti
rendszerességgel megtartott értekezleten.
A segédmunkások feladatai
A segédmunkások elvégzik a munkavezetők által kiadott feladatokat,
valamint tisztán és rendben tartják a munkavégzés során használt eszközöket.
Mit nyer településünk a programban való részvétellel?
A segélyeket munkabér váltja fel, illetve lehetőségünk nyílik a település köz- és földútjainak, valamint árokrendszerének karbantartására, megújítására; Diósjenő, illetve a környező települések közigazgatási területén keletkező biomassza feldolgozására, felhasználására és értékesítésére; a betonelem gyártás keretén belül előállított betonelemek felhasználására a község területén, a többlet értékesítésére; a mezőgazdasági programelemben megtermelt zöldségek értékesítésére. Végül, de nem utolsó sorban pedig lehetőséget biztosíthatunk arra, hogy az eddig segélyekből élő, halmozottan hátrányos helyzetű, potenciális munkavállalók visszataláljanak a munka világába.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése