A program működése Diósjenőn

2015. március 1-jén indult el a Belterületi közúthálózat javítása, a Belvízelvezetés, a Mezőgazdasági utak karbantartása, valamint a Helyi sajátosságokra épülő közfoglalkoztatási programelem. A Mezőgazdasági programelem 2015. március 23-án, a Bio- és megújuló energiafelhasználási programelem 2015. április 1-jén vette kezdetét. A hat programelem működtetésével összesen 5 fő adminisztrátornak, 6 fő munkavezetőnek, valamint 76 fő segédmunkásnak tudunk munkát biztosítani.
A hat programelem közül ötben 1 fő adminisztrátor, 1 fő munkavezető, valamint 13 fő segédmunkás foglalkoztatására nyílik lehetőségünk. A Mezőgazdasági programelemben 1 fő csoportvezető és 11 fő segédmunkás dolgozhat.

Egy nap a startmunka mintaprogramban

A közfoglalkoztatottak 6 óra 45 perctől gyülekeznek a Kossuth Lajos út 2. szám alatt. A jelenléti ívek aláírása után a Polgármester, az Alpolgármester, illetve – előzetes megbeszélés alapján – az adminisztrátorok kiadják a csoportok munkavezetőinek az aznap elvégzendő feladatokat. A feladatok ismeretében a munkavezetők felveszik a csoportjuk tagjai számára a munkavégzéshez szükséges eszközöket (a szerszámok és gépek átvétele minden esetben rögzítésre kerül). Az eszközök tiszta és rendezett állapotban történő leadásáért a munkavezetők felelnek. A Belterületi közutak javítása, a Belvízelvezetés, valamint a Mezőgazdasági utak karbantartása programelemek dolgozói a szerszámok és gépek felvétele után elindulnak a számukra kijelölt munkaterületre. A Helyi sajátosságokra épülő közfoglalkoztatási programelemben, azaz a betonelem gyártásban foglalkoztatottak helyben maradnak, ők a Kossuth Lajos út 2. szám alatti, önkormányzati tulajdonú csarnokban gyártják a betonelemeket. A Bio- és megújuló energiafelhasználás programelem dolgozóinak egy része szintén helyben marad, ők egy másik, szintén önkormányzati tulajdonban lévő csarnokban rostálják és rendezik, zsákolják az aprítékot; a csoport másik része biohulladékot gyűjt be, nem csak Diósjenő területéről, hanem a környező települések polgármestereivel való megállapodás alapján Bánk, Nőtincs, Pusztaberki, Rétság és Tereske községek közigazgatási területéről is. A Mezőgazdasági programelemben foglalkoztatottak munkaideje a nyári időszakban – a munka jellegéből adódóan – reggel 6 órakor kezdődik a Haladás utca és Jog utca között található önkormányzati tulajdonú zöldségeskertben. Az ő munkaidejük 14 óráig tart, a lejelentkezés és a jelenléti ív aláírása – csakúgy, mint a többi csoport esetében – a Kossuth Lajos út 2. szám alatt történik; a szerszámok tárolása a munkaterületen található zárt építményben megoldott. A többi csoport munkaideje 15 óráig tart, ekkor a helyben dolgozó betonelem gyártó és apríték készítő munkások elpakolnak és kitakarítják a munkaterületet, míg a külső helyszíneken dolgozók, beérkezésük után, leadják a felvett munkaeszközöket, végül mindenki aláírja a jelenléti ívet. 

Az adminisztrátorok szerepe

A Kistérségi (járási) startmunka mintaprogramban foglalkoztatott adminisztrátoroknak – az adminisztrációs munkakör betöltéséhez szükséges végzettség és kompetenciák megléte mellett – kiváló problémamegoldó és konfliktuskezelő képességekkel is rendelkezniük kell. Az ő napi feladataik közé tartozik a munkakiadás, a csoportok munkavégzésének ellenőrzése, szükség esetén szondáztatás végzése, a napi adminisztrációs feladatok elvégzése (jelenléti ívek és munkanapló vezetése, távollétek – betegállomány és egyéb, igazolt, valamint igazolatlan hiányzások – rögzítése és jelentése a Magyar Államkincstár felé), az anyagfelhasználás és anyagrendelés nyomon követése. Heti feladatuk a polgármester, az adminisztrátorok és a munkavezetők értekezletén való részvétel, valamint különböző heti kimutatások készítése (pl. a távollétekről, elkészült munkálatokról). Havi feladataik közé tartozik a bér-, illetve eszközelszámolás készítése a Munkaügyi Központ felé, valamint összesítés készítése az Önkormányzat részére a havi távolmaradásokról (szabadság, betegállomány, igazolt és igazolatlan távollétek) és a programelemekben felhasznált anyagokról. Ezen kívül elvégzik a programból kilépő, illetve a programba újonnan, vagy újra belépő dolgozókkal kapcsolatos adminisztratív feladatokat, valamint aktívan részt vesznek a Munkaügyi Központ, illetve a Belügyminisztérium által tartott ellenőrzéseken.

A munkavezetők feladatai

A munkavezetők feladata az adott programban elvégzendő munkálatok – aktív közreműködéssel való – elvégeztetésén túl a munkavégzéshez szükséges szerszámok és gépek felvétele; gondoskodás az eszközök tiszta és rendezett állapotban való leadásáról; napi szintű beszámolás az adminisztrátor felé a kiadott munkák elvégzéséről és a felhasznált anyagok mennyiségéről, valamint a személyi jellegű kérdésekről (pl. munkaterület elhagyása); részvétel a polgármester, az adminisztrátorok, és a munkavezetők részére heti rendszerességgel megtartott értekezleten.

A segédmunkások feladatai

A segédmunkások elvégzik a munkavezetők által kiadott feladatokat, valamint tisztán és rendben tartják a munkavégzés során használt eszközöket.

Mit nyer településünk a programban való részvétellel? 

A segélyeket munkabér váltja fel, illetve lehetőségünk nyílik a település köz- és földútjainak, valamint árokrendszerének karbantartására, megújítására; Diósjenő, illetve a környező települések közigazgatási területén keletkező biomassza feldolgozására, felhasználására és értékesítésére; a betonelem gyártás keretén belül előállított betonelemek felhasználására a község területén, a többlet értékesítésére; a mezőgazdasági programelemben megtermelt zöldségek értékesítésére. Végül, de nem utolsó sorban pedig lehetőséget biztosíthatunk arra, hogy az eddig segélyekből élő, halmozottan hátrányos helyzetű, potenciális munkavállalók visszataláljanak a munka világába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése